Yeşilçam’ın, modern sinema ile tanışması 90’ların sonu ve 2000’lerin başıyla birlikte olmuştur. Senaryo derinlikleri, kamera açıları ve oyuncu performansları ile bir dönem çıkmaza giren sinemamız, yeniden kendine geldiği bir süreç yaşamıştır. Bu sürecin bana göre izlenmesi gereken örneklerini sıralamak istiyorum.

Babam ve Oğlum (8,3/10)

 
Çağan Irmak’ın 3.839.833 izleyici ile gişedeki en iyi filmi olan yapım, gişedeki başarısını izleyici yorumları ile sürdürmüştür. Konusu itibariyle izleyicisini kendine çekme başarısı göstermiştir.
    Sadık, babasının ziraat mühendisliği okumasını istemesine rağmen gazetecilik bölümünü okur. Babası bu olaydan sonra oğlunu evlatlıktan reddeder. 70’lerde yaşadığı siyasi olaylar yüzünden, vücudunda kalıcı hasarlar oluşur. Bu hasarlar ölümcül bir hastalığa dönüşür ve 80 darbesinin sabahında doğan oğlunu, küs babasının çiftliğine emanet etmeye kara verir. Çocuğun çiftliğe ve çiftlik sakinlerine alışmasını, 80’li dönemin olaylarının gölgesinde anlatılır.
     Çetin Tekindor, Hümeyra, Fikret Kuşkan, Ege Tanman ve daha nice usta kadrosuyla dönem filmlerinde akla ilk başlarda gelen bir film olmuştur.

 Eşkıya (8,3/10)
 
 
Yavuz Turgul’un yazıp yönettiği film, 1996 yılında 2 milyon 568 bin 339 kişi tarafından izlendi. Şener Şen’in usta oyunculuğu ve Uğur Yücel’in tamamlayıcı rolüyle güzel bir ikili izlettiriyor, film bize. Müziklerini Erkan Oğur gibi bir ustanın yapması, seçilen mekanlar 90’ların sonunu harika yansıtması filmin artıları konumunda.
     35 sene hapiste kalmış bir eşkıyanın, en yakın arkadaşının satması sonucu İstanbul’a intikam için gelmesini konu alıyor. Filmde bir de uçarı bir karakter olan Cumali’nin “şehirdeki eşkıya” olma hikayesini alttan alta veriyor. Filmde Keje gibi güçlü doğu kadınını temsil eden biri olması da karakterlerin incelikle yazıldığını gösteriyor. Çoğu kült repliği barındıran film, Modern Türk sinemasının önde gelen yapıtlarından olmasını sağlıyor. Şener Şen, Uğur Yücel, Şermin Hürmeriç, Yeşim Salkım gibi kadrosuyla izlenmesi gereken bir filmdir.

Sarmaşık (8,1/10)
 
   
Tolga Karaçelik’in harika senaryosuyla, Nadir Sarıbacak gibi deneyimli bir oyuncunun birleşmesi sonucunda izlenmesi gereken bir film ortaya çıkmıştır. 26.381 kişinin izlediği film, ülkemizde değeri anlaşılmayan filmler arasında girmiştir.
     Bir armatörün iflas etmesi sonucunda gemide mahsur kalmış altı kişiyi konu alan film, psikolojik diyalogları ve insan ilişkilerindeki başarısı ile dikkat çekiyor. Etkileyici bir sonu olan filmde, izlerken diyaloglar arasında kaybolunuyor.
    Nadir Sarıbacak, Kadir Çermik, Hakan Karsak gibi oyuncular, filmde beklentinin üstünden kalıyorlar.

Sen Aydınlatırsın Geceyi (7,9/10)

 
Onur Ünlü ’nün yazdığı ve yönettiği film, 2013 yılında gösterime girmiştir. Filmin en dikkat çekici özelliği belli bölümlerinde siyah-beyaz formatta çekilmesidir. İddialı bir kara mizaha sahip filmde, absürt ögelerin çoğunluğu filmi dikkat çekici hale getirmiştir.
    Bir kasabada olağanüstü özelliklere sahip halk ve halkın Cemal üzerindeki etkileri üzerine kurulu bir hikayesi mevcuttur. Ali Atay, Demet Evgar, Serkan Keskin, Ercan Kesal, Ahmet Mümtaz Taylan gibi usta isimlerin olduğu film, izlenmeye değer bir görüntü çiziyor.

Ölümlü Dünya (7,7/10)
 
   
Ali Atay, Feyyaz Yiğit, Aziz Kedi’nin beraber yazdığı ve Ali Atay’ın yönettiği film, 585,145 gişeyle nispeten başarılı bir film olduğunu gösteriyor. Absürt komedinin günümüzdeki en başarılı örneklerinden olan film, komik diyaloglarıyla da seyircileri güldürmüştür. Özellikle müzikleri ile başarılı bir örnek olmuştur.
    Uluslararası bir kiralık suç çetesinin Türkiye'deki işlerini halleden bir ailenin aynı suç çetesiyle ters düşmesiyle birlikte onlardan kaçarken ki komik olayları konu alır. Çekim teknikleri ve senaryodaki diyalogların başarısı, konuyu harika bir şekilde tamamlamıştır.
     Ahmet Mümtaz Taylan, Feyyaz Yiğit, Sarp Apak, Alper Kul, İrem Sak, Doğu Demirkol gibi umut vadeden bir kadroya sahiptir.


Fotoğraf: wikipedia.com